T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI
Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.
Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde, çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.
Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.
Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.
Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;
İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.
Oturum Çerezleri (Session Cookies) |
Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. (ASP.NET_SessionId) |
Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:
Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresini ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.
Kanunun “ilgili kişinin haklarını düzenleyen” 11. maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Başvuru Formunu’nu Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.
100. Dönem Kaymakamlar Kura Çekti
Kurumsal olarak ilk defa 1942 yılında Kaymakamlık Kursu başlamıştı. 1942 yılından, bazı değişiklikler ile günümüze kadar ulaşan bu gelenekte önemli bir aşamaya gelindi. Yaklaşık 5,5 ay süren 100. Dönem Kaymakamlık Kursu tamamlandı ve 26 Mayıs 2015 günü yeni kaymakamlar atanacakları ilçeleri kura ile belirledi.
İçişleri Bakanı Sebahattin ÖZTÜRK yaptığı konuşmada; yaklaşık dört yıl süren kaymakam adaylığı staj dönemini ve kaymakamlık kursunu başarı ile tamamlayarak, kaymakam olarak atanmaya hak kazanan genç kaymakamları tebrik etti ve görevlerinde başarılar diledi.
İçinde bulunduğumuz yüzyılda yaşanan hızlı bir değişim ve dönüşüm sürecine dikkat çeken ÖZTÜRK;
“Bütün bu değişimlere rağmen, büyük devlet olmak, medeniyet sahibi olmak için daima köklü kurumsal yapıların varlığına ihtiyaç duyulmaktadır.
Bin yılları aşıp gelen devlet geleneğimizde temel yapı taşı olan kurumlar hep olagelmiştir” dedi ve mülki idare amirliğine dikkat çekti.
“Ülkemizde, mülki amirler, cumhuriyetimizin kuruluşundan bu güne kadar çok önemli görevler ifa etmişlerdir.
Mülki idare amirlerimiz, devleti ve hükümeti, ayrı ayrı her bakanı temsil sıfat ve yetkisine sahip, genel idarenin başı, umumi mercii ve sorumlu amiridir.
Emniyetin, asayişin, kamu düzeninin sağlayıcısı, ekonomik ve sosyal kalkınmanın parçası,
Kalkınma planlarının uygulayıcısı ve takipçisi, taşradaki tüm kamu hizmetlerinin koordinatörüdür.
Kısacası, mülki idare amirleri; tarihi gelişiminden kaynaklanan geleneksel yapısıyla Türk idare sisteminin temellerinde duran insanlardır.”
Kaymakamların yetiştirilme sürecine verilen önem Öztürk tarafından şöyle ifade edildi:
“Mülki idarenin esası olan kaymakamlarımızın, üstlenecekleri bu önemli görev ve misyona uygun olarak yetişmelerine,
Bakanlık olarak, çok önem veriyor ve her türlü imkânı seferber ediyoruz.
Hükümetimiz, kaymakamların eğitimiyle ilgili programlara çok ciddi bir kaynak ayırıyor.
Kaymakam adaylarımıza, çok az meslekte bulunan 3 yıl bazen bu dönemde olduğu gibi 4yıl süren yetişme döneminde, modern bir kamu yöneticisinde olması gereken bütün nitelikleri kazandırmaya çalışıyoruz.”
Öztürk, genç kaymakamlara hitaben, kendilerinden beklenen görev anlayışını şöyle özetledi:
Sizlerden mesleğinizin hakkını vermenizi bekliyoruz, bugün yüzlerinizde gördüğüm heyecanı, gittiğiniz yerlere de yansıtın.
Kapınızı, gönlünüzü bu aziz milletin kadirşinas insanlarına daima açık tutun,
Yaptığınız işle, vatandaşımıza lütufta bulunmadığınızı, varlık nedeninizin, halkımıza hizmet olduğunu daima hatırlayın.
Unutmayın, yönetim iradesini kullanacak olan millettir, vatandaşlarımıza yönelik alacağınız herhangi bir kararda, onların taleplerini ve itirazlarını dikkate almadan yönetim erkini uygulamanız zordur.
Karar alma mekanizmalarında, vatandaşın görüş, düşünce ve tercihlerine yer veren, vatandaşımızı hizmetin odağında tutan bir anlayışın takipçisi olun.
İlişkilerinizde ölçüyü ve belli hassasiyetleri kaybetmeyecek bir titizlik içinde, toplumun tüm kesimlerini kucaklayarak, yöneten-yönetilen ilişkisinden çıkıp, o ilçenin seçilmiş temsilcileriyle, özel sektörüyle, sivil toplum kuruluşlarıyla ve diğer kamu kurumlarıyla birlikte ortak bir yönetim anlayışı sergileyin.
Tüm sosyal dinamikleri harekete geçirerek, milletimizin sizleri daima hayırla hatırlayacağı eserler bırakın.
Hizmet ettikçe, milletin size nasıl güç verdiğini, size nasıl yol gösterdiğini, nasıl elinizden tuttuğunu, gönlünü size nasıl açtığını göreceksiniz.
Siz milletimizle ne kadar iç içe, el ele, gönül gönüle olursanız yaptığınız işten zevk alırsınız, başarılı olursunuz.
Bulunduğunuz makamların milletin emaneti olduğunu asla unutmamalısınız.
Türkiye’nin gelecek vizyonuna ve yüksek ideallerine uygun yeni değerler üretmek en büyük hedefiniz olsun.
Törende konuşan Eğitim Dairesi Başkanı Ahmet AVŞAR, özellikle 100. Dönem Kaymakamlık Kursu Programının yüksek nitelikte hazırlanıp yürütüldüğüne vurgu yaptı.
“Kaymakam Adaylarımızın en iyi şekilde yetişmesini sağlamak amacıyla hazırlanan 100. Dönem Kaymakamlık Kursu için, mevzuat eğitimi, vizyon eğitimi, tecrübe paylaşımı konularıyla, kurum ziyaretleri ve inceleme gezilerini kapsayan 5 buçuk ay süreli bir eğitim programı uygulanmıştır.”
Bu kurs programı hazırlanırken temel amacın adayların; “mesleki konularda edindikleri bilgileri pekiştirmeleri, modern sevk ve idareyle ilgili yeni bilgiler kazanmaları, doğru karar verme için gerekli yeterliliğe kavuşmaları, İlçe yönetimiyle ilgili görev ve sorumlulukları üstlenebilecek şekilde kaymakamlık görevine hazır hale gelmeleri” olduğu ifade edilmiştir.
100. Dönem kaymakamlık Kursunu “Birinci” olarak tamamlayan Adıyaman Kaymakam Adayı Ahmet SOLMAZ ise kaymakam adaylığı sürecindeki aşamalar ve bu aşamalardan elde ettikleri tecrübelere dikkat çekti.
“Nisan 2011’de başladığımız Mülki İdare mesleğinin hemen başında ülke yönetimini il merkezlerinde Sayın Valilerimizin gözetiminde görmek ve devlet tecrübelerinden istifade etmek üzere, Vilayet Stajı; daha sonra Kıymetli Kaymakam abilerimizin refakatlerinde mesleğin sahada icrası ve inceliklerini öğrenmek üzere Kaymakam Refikliği Stajı; sonrasında bilgi tecrübe ve deneyimlerinden yararlanmak ve en önemlisi vazifemizi ifa ederken hangi hususlara dikkat etmemiz gerektiğini öğrenmek için Değerli Mülkiye Müfettişlerimizin yanında Teftiş Stajında bulunduk.
Bu stajların akabinde Kaymakam Vekilliği görevinde bulunarak Devletimizin Kaymakamlara yüklediği kutsal vazifeyi bizzat müşahede ettik. Kaymakam Vekilliği Stajından sonra; dört aylık yabancı dil kursu ve akabinde Yurtdışı Stajı kapsamında İngiltere, Almanya, İspanya ve ABD olmak üzere dört farklı ülkede bir yıl eğitim aldık. Aynı zamanda, Dışişleri Stajını; Büyükelçiliklerde, Daimi Temsilciliklerde ve Konsolosluklarda yaptık.
Ayrıca yabancı dil seviyemizi geliştirip, Kamu Yönetimi alanında yüksek lisans çalışmaları yaparken ülkemizi dünyanın diğer aktörleri ile mukayese etme imkanı bulduk. Yaptığımız parlamento ve diğer kurum ziyaretleriyle kendi alanlarında yetkin akademisyen ve üst düzey bürokratlardan aldığımız seminerlerle kendi ülkelerinin idare ve işleyiş sistemlerini, Avrupa Birliğinin Türkiye ile olan ilişkilerini doğrudan kendi perspektiflerinden dinleme ve anlama fırsatına sahip olduk. Yurda döndükten sonra adaylık sürecimizin son adımı olan Kaymakamlık Kursuna katıldık. Bu kurs programında; mevzuat bilgisiyle birlikte çağdaş yönetim ve kişisel gelişim alanlarında modern tekniklere dayanan eğitimler aldık. Ayrıca, Sayın Bakanlarımızın, meslek büyüklerimizin ve diğer Bakanlık yöneticilerinin katılımlarıyla gerçekleştirilen konferanslarla bilgi ve birikimlerinden istifade ettiğimiz tecrübe paylaşımları Kaymakamlık Kursumuzun kaanatimizce en kıymetli bölümlerini oluşturmaktadır.”
Ayrıca yetiştirme süreçleri sonucunda elde ettikleri birikimleri de şöyle özetledi: “Aldığımız tüm eğitimler neticesinde omuzlarımızdaki mesuliyetin anlam ve vebalinin farkındayız. Bu bağlamda; hukukun üstünlüğü, insan hakları ve demokrasiyi kendimize ilke edinip her şartta milli birlik ve bölünmez bütünlüğümüzün koruyucuları olacağız. Ayrıca, Sayın Cumhurbaşkanımızın ve Başbakanımızın idarecilere öğütleri doğrultusunda görev yaptığımız her ilçede makamların milletin emaneti olduğu bilinciyle hareket ederek gönülleri feth edip, büyük bir medeniyet idrakini de inşa etmeye çabalayacağımızdan şüpheniz olmasın. Bu kapsamda; adil, şeffaf, hesap verebilir, sivil toplum ve kamuoyu desteğiyle donanmış bir idare anlayışı benimseyeceğiz; kısacası, Şeyh Edebali’nin ifadesiyle“insanı yaşat ki devlet yaşasın” ilkesini hayata geçireceğiz.”
Kurs birincisi Ahmet Solmaz, Uşak İli Ulubey İlçesini, kurs ikincisi Halid Yıldız, Konya İli Taşkent İlçesini ve kurs üçüncüsü Hamit Genç Giresun İli, Piraziz ilçesini tercih ettiler. Diğer 49 Kaymakam ise kura ile görev yapacakları ilçeleri belirlediler.