T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI
Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.
Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.
Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.
Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.
Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;
İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.
Oturum Çerezleri (Session Cookies) |
Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. |
Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:
Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.
Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.
DÜNYADA VE TÜRKİYE’DE JANDARMA TEŞKİLATLARINDA DÖNÜŞÜM
Olgun ALTUNDAŞ
Genelde dünya jandarma teşkilatlarındaki değişimi ele alan bu çalışma, özel olarak Türk ve Fransız Jandarmalarında gerçekleştirilen yapısal reformlar ve sonrasında meydana gelen dönüşümler karşılıklı olarak irdelemektedir. Zira, Türk ve Fransız Jandarma teşkilatları gerek tarihi geçmişleri, imkân ve kabiliyetleri ile profesyonel personel sayıları açısından diğer jandarma teşkilatlarına örneklik teşkil eden ve birbirine oldukça benzeyen iki köklü jandarma teşkilatı özelliği göstermektedir.
Bu karşılıklı çalışmada Fransız Jandarmasının 2009 yılında ve devamında yapılan yasal düzenlemelerle savunma bakanlığından koparılarak İçişleri Bakanlığına bağlandığı, bununla birlikte, bilindiğinin aksine, jandarmanın kuruluşundan itibaren var olan askeri statüsünün yasal olarak güvence altına alındığı, jandarmanın başta eğitim ve disiplin olmak üzere birçok açıdan savunma bakanlığına bağlılığının korunduğu görülmektedir. Böylelikle, Fransızca yakınlaşma (rapprochement) olarak ifade edilen jandarma reformunda jandarmanın bir yandan asker diğer yandan kolluk teşkilatı olarak geleneksel yapısının muhafaza edilmeye çalışıldığı söylenilebilir.
Buna karşılık, Türkiye’de yoğun olarak 25 Temmuz 2016 ve devamında gerçekleştirilen Türk Jandarma reformunda ise, Jandarma Teşkilatı tüm yönleriyle İçişleri Bakanlığına bağlanmış, askeri statüsü kaldırılarak, teşkilatlanma, kullandığı standartlar, araç gereç, eğitim, disiplin ve denetimi açısından Türk Polis Teşkilatı ile adeta eşitlenmiştir. Böylelikle, Fransa’da görüldüğünün aksine Türk Jandarma reformunda jandarmanın bir yandan asker diğer yandan genel kolluk olma durumuna son verilmiş: Jandarmanın bir yandan Genelkurmay Başkanlığına bağlı iken diğer yandan İçişleri Bakanlığına bağlı olduğu nevi şahsına münhasır karmaşık bağlılık yapısı kaldırılmış, genel kolluk olarak sevk ve idaresi kuvvetlendirilmiştir.
Altundaş, O. (2023) Dünyada ve Türkiye’de Jandarma Teşkilatlarında Dönüşüm, Ankara: TİAV Yayınları.
ISBN: 978-625-7197-53-3