T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI
Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.
Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.
Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.
Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.
Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;
İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.
Oturum Çerezleri (Session Cookies) |
Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. |
Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:
Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.
Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.
TÜRK İDARİ ARAŞTIRMALAR VAKFI
VAKIF SENEDİ
BAŞLANGIÇ:
Bu Vakıf senedinin altında adları ve adresleri yazılı gerçek kişiler tarafından Türk Medeni Kanunu hükümlerine göre bir Vakıf kurulmuştur.
VAKIF:
Madde 1- Vakfın adı “Türk idari Araştırmalar Vakfı” olup kısa adı “TİAV” dır. İşbu resmi senette sadece Vakıf denilecektir.
VAKFIN MERKEZİ:
( 25.04.2006 tarihli mahkeme kararı ile değişik.)
Madde 2- Vakfın merkezi Ankara ili olup, adresi Kültür Mah.Becerikli Sk. No: 18/8 Ahmetler/Ankara’dır. İlgili mevzuat çerçevesinde Vakıf Yönetim Kurulu kararı ve yetkili makamlardan izin almak kaydıyla yurt içinde veya dışında şube ve temsilcilikler açılabilir.
VAKFIN GAYESİ:
Madde 3- Türk İdari Araştırmalar Vakfının amacı; iç güvenlik, sınır, kıyı ve karasularının muhafaza ve emniyeti, trafik, sosyal değişme ve gelişmeler ile önleyici kolluk, kaçakçılık, organize suçlar ve bilgi işlem ortamında işlenen suçlar, taşra yönetimi ve mahalli idareler; sivil savunma, tabi afetler ve kriz yönetimi; nüfus ve kişisel hal olayları, insan hakları, Avrupa Birliği ve çağdaş teknolojik gelişmeler konularında; bilimsel araştırmalar yapmak, yaptırmak ve sonuçlarını değerlendirmektir.
VAKFIN GAYESİNİ GERÇEKLEŞTİRMEK İÇİN YAPABİLECEĞİ İŞ VE İŞLEMLER:
Madde 4- Vakıf gayesine ulaşmak için yasal sınırlamalar dışında, miktar ve değeri kısıtlanmamış taşınır ve taşınmaz mallara bağış, vasiyet, satın alma ve kiralama suretiyle sahip olmaya ve kullanmaya, Vakıflara ilişkin yasa hükümleri uyarınca sahip olduklarını satmaya, devir ve ferağ etmeye, gelirlerini almaya ve harcamaya, Vakıf mal varlığına giren bir yada birden çok taşınmaz mal veya gelirlerini bir yada birçok kez yatırımda kullanmaya, Vakıf amaç ve hizmet konularına aykırı olmamak koşulu ile yapılacak bağış ve vasiyet, satın alma ve diğer yollarla mal ettiği taşınır ve taşınmaz malları ve paraları yönetim ve tasarrufa, menkul değerleri almaya ve Vakfın amacı doğrultusunda bunları değerlendirip satmaya, Vakfın amaçlarına benzer çalışmalarda bulunan yurtiçi ve yasal izin alındığında yurtdışındaki Vakıflar, gerçek ve tüzel kişiler, kamu kurum ve kuruluşları ile işbirliği yapmaya, bunlardan yardım almaya, bu yardımı sağlamak için anlaşmalar yapmaya, taşınmaz malların irtifak, intifa, sükna, üst, rehin, ipotek gibi mülkiyetin gayri ayni haklarını kabule, bu hakları kullanmaya, olan ya da olacak gelirleri ile kuracağı sözleşmeler için taşınır ve taşınmaz malların rehin ve ipoteği dahil her türlü güvenceleri almaya geçerli banka kefaletlerini kabule, Vakfın amaç ve hizmet konularını gerçekleştirmek için gerektiğinde ödünç almaya, kefalet, rehin, ipotek ve diğer güvenceleri vermeye, Vakfın amaç ve hizmet konularına uygun olarak yürütülen ve yürütülecek projelerden ve her türlü çalışmalardan gelir elde etmeye ve Vakfa gelir sağlamak amacı ile olağan işletme ilkelerine göre çalışacak iktisadi işletmeler, ortaklıklar kurmaya, kurulu olanlara iştirake, bunları doğrudan işletmeye ya da denetimi altında bir işletmeciye işlettirmeye, Vakfın amaç ve hizmet konularından birinin ya da tümünün gerçekleştirilmesi için yararlı ve gerekli görülen girişim, tasarruf,mal edinme, inşaat ve benzeri sözleşmeleri yapmaya Türk Medeni Kanunun 46’ıncı maddesinde belirtildiği üzere izinli ve yetkilidir.
VAKFIN MAL VARLIĞI:
Madde 5- Vakfın kuruluş malvarlığı kurucular tarafından Vakfa temin ve tahsis edilmiş olan 16.250.000.000. Türk Lirası’dır.
Kuruluş malvarlığı, Vakfın kurulmasını müteakip, malvarlığına yapılacak ilavelerle artırılabilir.
VAKFIN ORGANLARI
Madde 6- Vakfın organları aşağıda gösterilmiştir.
a) Mütevelli Heyet
b) Yönetim Kurulu
c) Denetim Kurulu
MÜTEVELLİ HEYET:
Madde 7- Mütevelli Heyet; Kurucu üyeler, Doğal üyeler ve sonradan Yönetim kurulunca teklif edilerek Mütevelli Heyet Tarafından uygun bulunan üyelerden oluşur.
Mütevelli Heyet üyelerinden;
a) Kurucu üyeler,
Vakıf senedinde adı geçenlerdir.
b) Doğal üyeler,
(1) 18.04.2019 tarihli mahkeme kararı ile yürürlükten kaldırılmıştır. (2019/117)
(2) Emniyet Genel Müdürü,
(3) Ankara, İstanbul, İzmir İl Valileri
(4) İçişleri Bakanlığı Bakan Yardımcıları, (18.04.2019 tarihli mahkeme kararı ile değişik 2019/117)
(5) İçişleri Bakanlığı Merkez Teşkilatında, Ana Hizmet, Danışma ve Denetim ve Yardımcı birimlerin başında bulunan birim başkanları,
(6) Türk İdareciler Derneği Başkanı,
(7) Vilayetler Hizmet Birliği Başkanı’dır.
c) Vakıf çalışmalarında maddi ve manevi olarak önemli katkıda bulunanlar Vakıf Yönetim kurulunun teklifi Mütevelli Heyetin Kararı ile Mütevelli Heyet üyeliğine kabul edilirler.
( 25.04.2006 tarihli Mahkeme kararı ile değişik.)
Mütevelli Heyet üyeliği, Ölüm, istifa ve bu maddenin (b) fıkrasında sayılan görevlerden ayrılma hallerinde sona erer. Olağan ve Olağan üstü Mütevelli Heyet toplantılarına art arda mazeretsiz olarak üç defa katılmama halinde Mütevelli Heyetçe tespiti halinde Mütevelli heyet kararı ile Mütevelli heyet üyeliği düşer. Bu halde boşalan üyeliklere yeni üye seçip seçmeme keyfiyeti Yönetim kurulunun teklifi Mütevelli Heyetin kararına bağlıdır.
MÜTEVELLİ HEYETİN GÖREV VE YETKİLERİ:
Madde 8- Mütevelli Heyet Vakfın en yüksek karar organıdır. Mütevelli Heyetin yetkileri aşağıda gösterilmiştir:
a)Yönetim Kurulunu seçmek,
b)Denetim Kurulunu seçmek,
c)Vakfın Yönetim Kurulunca hazırlanan faaliyet raporu ile Denetim Kurulu raporlarını görüşüp incelemek, Yönetim Kurulunun ibrası konusunda karar vermek,
d)Yönetim Kurulunca hazırlanacak, Vakıf iç mevzuat tasarılarını aynen veya değiştirerek kabul etmek,
e)Yönetim Kurulunca hazırlanacak, yıllık bütçe tasarılarını aynen veya değiştirerek kabul etmek,
f)Gerektiğinde Vakıf senedinde ilave ve değişiklikler yapmak,
g)Vakıf faaliyetleri konusunda genel politikaları belirlemek.
Vakıf Mütevelli Heyeti, Yönetim Kurulunun tamamını veya bir kısmını herhangi bir zamanda, 903 sayılı Kanunun Uygulanmasını Gösterir tüzük hükümleri itibarı ile azil sebeplerinin oluşması halinde, mahkemenin vereceği azil kararını beklemeden görevden alabilir.
MÜTEVELLİ HEYETİN TOPLANTI ZAMANI VE KARAR NİSABI:
Madde 9- Mütevelli Heyetinin ilk toplantısı, Vakfın tescilini müteakip bir ay içinde yapılır.
(14.09.2006 tarihli mahkeme kararı ile değişik)
a)Bilanço ve çalışma raporlarının onaylanması ve seçimlerin yapılmasına ilişkin konularını görüşmek üzere, şubat ayı içerisinde senede bir defa toplanır.
b)14.09.2006 tarihli mahkeme kararı ile yürürlükten kaldırılmıştır..
Mütevelli Heyet ayrıca, Yönetim Kurulunun gördüğü lüzum üzerine veya Mütevelli Heyet üyelerinin en az üçte birinin yazılı olarak Yönetim Kurulundan taleple bulunmaları halinde olağanüstü olarak toplanabilir. Olağan ve olağanüstü toplantılarda, ilan olunan gündemde yer almayan konular görüşülemez. Ancak, olağan toplantıda divanın teşkilinden hemen sonra, hazır bulunanların en az onda birinin yazılı önerisi ile; Vakıf üyeleri ile Vakfa yükümlülük ve sorumluluklar yükleyecek, senet değişikliği, ödeneklerin artırılması gibi konular dışında gündeme madde ilavesi mümkündür.
Toplantı tarihi, yeri, saati ve gündemi, toplantı gününden en az 7(yedi) gün önce üyelere ulaşacak şekilde taahhütlü mektupla bildirilir.
Mütevelli Heyet üye tamsayısının yarısından bir fazlası ile toplanır. Çoğunluk sağlamadığı takdirde toplantı, bir hafta sonra aynı gün ve saatte aynı yerde yapılır. Bu ikinci toplantıda toplantı nisabı, üye tamsayısının üçte birinden(1/3) az olamaz.
Mütevelli Heyet karar yeter sayısı ise toplantıya katılanların yarıdan bir fazlasıdır. Oyların eşit olması halinde, divan başkanının oyu iki oy sayılır. Oylamanın ne şekilde yapılacağı ayrıca karara bağlanır.
Her üyenin tek oy hakkı vardır. Toplantıya gelemeyecek üye, Mütevelli Heyetten bir başka üyeyi vekil tayin edebilir. Bir şahısta birden fazla vekalet toplanamaz.
Vakıf senedinde yapılacak değişiklik, düzeltme veya ilaveler için karar yeter sayısı, üye tamsayısının üçte ikisidir.
YÖNETİM KURULU:
Madde 10- Vakıf Yönetim Kurulu, Mütevelli Heyetçe bir yıllığına seçilecek 5 asil ve 3 yedek üyeden oluşur. Yönetim Kurulu üyelerinden çoğunluğunun Mütevelli Heyet üyesi olması zorunludur. Çoğunluk oluşturmamak şartıyla Vakıf dışından kişilerin seçilmesi mümkündür. Yönetim Kurulunun ilk toplantısında başkan, başkan vekili ve muhasip üye seçilerek görev taksimi yapılır.
Görev süresi bitmeden herhangi bir sebeple Yönetim Kurulu üyeliği sona eren üyenin yerine, sırasına göre yedek üyelerden biri göreve çağrılır.
Yönetim Kurulu ayda en az bir kere toplanır. Geçerli mazereti olmadan arka arkaya 3 toplantıya katılmayan Yönetim Kurulu üyesi, bu görevden çekilmiş sayılır.
Toplantı yeter sayısı 3 olup, kararlar mevcudun çoğunluğu ile alınır. Oyların eşit olması halinde başkanın oyu iki oy sayılır. Alınan kararlar noter tasdikli karar defterine yazılarak imzalanır.
Yönetim Kurulu üyelerinin çoğunluğunun Ankara Büyükşehir Belediyesi sınırları içerisinde ikamet ediyor olması şarttır.
YÖNETİM KURULUNUN GÖREV, YETKİ VE SORUMLULUKLARI:
Madde 11- Yönetim Kurulu, Vakfın idare ve icra organıdır.
a)Vakfın gayesi doğrultusunda her türlü kararı alır ve uygular.
b)Mütevelli Heyetçe belirlenen genel politikalar ışığında, Vakıf faaliyetlerinin düzenli ve verimli olarak yürütülmesini sağlar. Bu bağlamda gerekli iç mevzuat tasarılarını hazırlar ve Mütevelli Heyetin onayına sunar.
c)Vakıf mal varlığının değerlendirilmesi ve yeni mali kaynaklara kavuşturulması hususunda gereken çalışmaları yapar.
d)Vakıf tüzel kişiliği adına, bütün gerçek ve tüzel kişilerle hukuki, mali ve sair konularda gerekli girişimlerde bulunur ve işlemler yapar.
e)Görev, yetki ve sorumlulukları açıkça önceden belirlenmek kaydıyla Vakfa müdür atar, Vakıf genel sekreterliği veya benzeri yardımcı birimler oluşturabilir, gerektiğinde görevlerine son verir.
f)Vakıfla istihdam edilecek personeli belirler, atanmasını yapar, ücretlerini tayin eder, gerektiğinde işlerine son verir.
g)İlgili mevzuat hükümleri çerçevesinde, yurtiçinde ve yurtdışında şube ve temsilcilik açılmasına ve kapatılmasına karar verir, bu hususta gereken işlemleri yapar.
h)Vakfa önemli hizmetleri geçen kişileri Mütevelli Heyete teklifte bulunur.
i)Vakfın muhasebe işlerini takip ve kontrol eder, hesap dönemi sonunda gelir-gider cetveli ve bilançoların düzenlenerek ilgili idareye gönderilmesini ve ilanını sağlar.
J)Mütevelli Heyetin Kabul ettiği yıllık bütçeyi uygular.
k)Mütevelli Heyet toplantıları ile ilgili hazırlık işlemlerini yerine getirir.
l)Mütevelli Heyet toplantılarında, döneme ait Vakıf faaliyet raporunu ibraya sunar.
m)İlgili mevzuat ile Vakıf senedi ve Vakıf iç mevzuatının gerektirdiği diğer görevleri yapar.
YÖNETİM KURULU BAŞKANI, GÖREV VE YETKİLERİ: (18.04.2019 tarihli mahkeme kararı ile değişik 2019/117)
Madde 12- İçişleri Bakanı Vakfın Şeref Başkanıdır.
İçişleri Bakanlığı İlgili Bakan Yardımcısı, Vakıf Yönetim Kurulunun daimi başkanıdır.
Yönetim Kurulu başkanı Vakfı temsil eder, Yönetim Kurulu kararlarını uygular, vakfı yönetir, Vakıf harcamalarında ita amiri görevini yapar, Vakıf personelini tayin eder veya görevlendirir, 3 ayda bir Yönetim Kuruluna faaliyetleri hakkında rapor verir.
GENEL SEKRETERLİK: ( 14.09.2006 tarihli mahkeme kararı ile değişik)
Madde 13- Vakıf faaliyetlerinin yürütülmesi için gerekli idari yapılanma, Mütevelli Heyetçe Yürürlüğe konan yönetmeliklere göre oluşturulur. Vakfın üst yöneticisi Genel Sekreterdir. Genel Sekreterlik görevi İçişleri Bakanlığı Araştırma ve Etütler Merkezi Başkanınca yürütülür. Genel Sekreter, gerek yönetmelik, gerekse Yönetim Kurulunun belirlediği sınırlar içinde yetkilerini kullanır; Yönetim Kuruluna karşı görev sorumluluğu taşır.
VAKFIN TEMSİLİ:
Madde 14- Vakfı Yönetim Kurulu başkanı temsil eder. Yönetim Kurulu, genel veya belli hal ve konularda, belirteceği esaslar dahilinde kendi üyelerinden bir veya birkaçını, yetkili memur ve memurlardan herhangi bir veya birkaçını, temsilciliklerini, herhangi bir sözleşmeyi akdetmeye, mukavele, hukuki belge veya senedi Vakıf nam ve hesabına tanzim ve devretmeye de yetkili kılabilir.
DENETİM KURULU:
Madde 15- Denetim Kurulu Mütevelli Heyet adına Vakfın faaliyet hesaplarını denetlemek için kurulmuş bir organdır. Denetim Kurulu, Mütevelli Heyetçe kendi içinden ve çoğunluk oluşturmamak üzere dışarıdan bir yıl için seçilecek 3 kişiden oluşur. Ayrıca 2 yedek üye seçilir. Herhangi bir sebeple ayrılan asıl üye yerine yedek üye göreve çağrılır.
Denetim Kurulu, incelemelerini tüm defter, kayıt ve belgeler üzerinde yapar. Vakıf hesapları yeminli mali müşavirler tarafından da tasdik edildikten sonra hesap dönemi itibari ile düzenlenecek rapor, Mütevelli Heyet toplantısından en az 15 (onbeş) gün önce Mütevelli Heyete gönderilmek üzere Yönetim Kuruluna verilir.
HUZUR HAKKI :
Madde 16- Yönetim ve Denetim Kurulu üyelerine huzur hakkı ve ücret verilmez. Yönetim kurulu üyelerinin Vakıf çalışmaları nedeniyle yaptıkları giderler Vakıfça karşılanır.
VAKFIN GELİRLERİ:
Madde 17- Vakfın gelirleri aşağıda gösterilmiştir.
a)Vakfın amacına uygun her türlü şartlı, şartsız bağışlar ile yardımlar.
b)Vakıf faaliyetlerinden elde edilecek muhtelif gelirler.
c)İktisadi işletmeler, iştirakler ve ortaklıklardan sağlanacak gelirler.
Vakfın menkul ve gayrimenkulleri ile diğer varlık ve haklarının değerlendirilmesi ile sağlanacak gelirler.
VAKIF GELİRLERİNİN TAHSİS VE SARF EDİLECEĞİ YERLER:
Madde 18- Türk Medeni kanunu’nda değişiklik yapan 903 sayılı Kanun’un 4 üncü maddesi ile, bu kanunun uygulanmasını gösterir Tüzüğün 37. maddesi hükmü uyarınca;
Vakfın yıllık gelirlerinin %20’si yönetim ve yönetimi sürdürme giderleri ile ihtiyat ve Vakıf malvarlığını artıracak yatırımlara, %80’i ise Vakıf amaç ve hizmet konuları doğrultusunda tahsis ve sarf olunur.
RESMİ SENET DEĞİŞİKLİĞİ:
Madde 19- Vakıf senedinde yapılacak değişiklikler Yönetim Kurulunun veya Mütevelli Heyet üyelerinin en az beşte birinin (1/5) yazılı teklifi ile, Mütevelli Heyet üye tamsayısının en az üçte ikisinin (2/3) onayı ile yapılır.
VAKFIN SONA ERMESİ:
Madde 20- Vakfın herhangi bir sebeple sona ermesi halinde Vakfın malvarlığı Mütevelli Heyetçe belirlenecek konu ve amacına en yakın Vakfa devredilir.
Vakfın feshi, ancak Yönetim Kurulunun veya Mütevelli Heyet üye tamsayısının en az yarısından bir fazlasının yazılı teklifi ve Mütevelli Heyet üye tamsayısının üçte ikisin (2/3) onayı ile mümkündür.