T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI
Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.
Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.
Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.
Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.
Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;
İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.
Oturum Çerezleri (Session Cookies) |
Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. |
Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:
Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.
Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.
Kamu yönetimi ve ilişkili alanlarda ortaya çıkan gelişmelerle ilgili olarak farkındalık oluşturmak amacıyla düzenlenen "TİAV Çarşamba Konferansları Serisi"nin 6. Konferansında, 30 Ekim 2013 günü İçişleri Bakanlığı Konferans Salonunda Prof. Dr. Mete Tunçay, "Cumhuriyet Döneminin İlk Sekiz Yılında Siyasi Akımlar ve İdareye Yansımaları" konusunda konferans verdi. Konferans sonunda Prof. Dr. Mete Tunçay’a, İçişleri Bakanlığı Müsteşarı Seyfullah Hacımüftüoğlu tarafından bir plaket verildi.
Prof. Dr. Tunçay, “33 yıl önce yayınlanmış, Türkiye Cumhuriyetinde Tek Parti Yönetiminin Kurulması adlı kitabım birkaç basım geçirdi. Her basımda düzeltmeler yapıldı. En son 6. basımda ben yanlışlardan, hatalardan arındırmak amacıyla düzeltmeler yaptım” dedi. Böylece bilimsel çalışmaların, yapılan eleştiriler ve ortaya çıkan yeni gelişmeler karşısında yenilenmesinin gerekliliğine ve önemine işaret etti.
“Takriri Sükûn Kanunu’nun önemli bir şey olduğunu düşünüyorum. Çünkü dün 90. sene-i devriyesini kutladığımız Cumhuriyet önemli, ama sembolik olarak önemlidir. Yoksa 1923’te Cumhuriyetin ilanından iki üç ay öncesi ile sonrası arasında hiçbir fark olmadığını iddia edebiliriz.”
“Atatürk’ün bir sözü insanların yanılmasına sebep oluyor. Yarın akşam cumhuriyeti ilan edeceğiz. Çankaya’da böyle bir şey söylemiş olabilir ama o yaz zaten Cumhuriyet tartışmasıyla geçmiştir. Yani Ekim ayının sonuna kadar, Haziranda, Temmuz’da, Ağustos’ta Eylül’de, Cumhuriyet basında tartışılmıştır. Aslında milli mücadelenin başlamasında itibaren farklı bir devlet sisteminin olduğu anlaşılıyor. Cumhuriyetin de manası devlet reisinin hanedan üyesi sıfatı ile belirlenmediği yönetim biçimidir. Yani seçildiği bile demiyorum, çünkü bir darbe ile devlet başkanı olunca bir yerde orda Cumhuriyet ortadan kalkmıyor. Ama devlet başkanı, hanedan üyesi sıfatı ile devlet başkanlığını almıyorsa orası cumhuriyettir.”
“Birinci TBMM 23 Nisan 1920’de açılan meclis o vakitten beri Türkiye’de görülen belki en geniş tabanlı meclistir.”
“İstiklal Mahkemelerinin belki faydalı tarafları da var. Birisini hatırlayacaksınız, bunlar milli mücadele başında asker kaçaklığına karşı bir tedbir olarak milletvekillerinden oluşan özel kurullar olarak kuruldu. Sonradan siyasi amaçlarla kullanıldı. Şimdi, Birinci Meclis çok geniş bir manada, çok demokratik bir meclisti. Her şey tartışılıyordu ve hem de savaş yürütülürken bunun yapılması inanılmaz bir şeydi. Düşünün ki, tek tek bakanlar meclis tarafından seçiliyordu. Yani kabine sorumluluğu yok. Başbakanın şu bakan, bu bakan olsun deme hakkı yok. İşte meclis reisi sıfatıyla Mustafa Kemal Paşa bunu mükemmel idare etti.”
“Birinci dönem sona erdirildi ve ikinci dönem toplandı. İkinci döneme de, mümkün olduğu kadar birinci dönemdeki muhalifler sokulmadı.”
“1925 Mart’ında Takriri Sükûn Kanunu’nun çıkması, Türkiye’de önemli bir şeyi değiştiriyor.”
“Dolayısıyla ben 1925 yılında çıkartılan kanunla Türkiye’nin o zamana kadar gidilen yönden farklı yöne girdiğini gördüm. O zamana kadar siyaset vardı 1. dönemde hatta 2. dönemde de. Unutmayın ki, İkinci Dönem 1924 Teşkilatı Esasiye Kanunu yaptı ve o kanun yapılırken Mustafa Kemal Paşa ve onun sözcüleriyle bir hayli tartışıldı. Şimdi onlar, Reisicumhur’a birtakım imtiyazlar tanımak istiyorlardı. Bu komisyon ve meclis çoğunluğu buna razı olmadı. Mesela fesih konusunda Cumhurbaşkanı’na bir hak verilmedi. Hani dengeler ve denetler sistemi vardır, kuvvetler ayrılığında, yürütme organında yasama organına karşı fesh etme yetkisi olursa, bu bir silahtır. Mesela bu yetki Cumhurbaşkanına, talep edildiği halde, verilmedi.”
“Bizim Cumhuriyetimizin ilk 4-5 ayı Halifeli Cumhuriyetti. İnsanların kafasında devletin başında Cumhurbaşkanı mı var, Halife mi var çok açık değildi.”